Her vil Lidl være "aggressive"

Lidl følger strømmen og nedsætter snart prisen på plejeprodukter, mælkeprodukter og private label-produkter

Udgivet Opdateret

Lidl vil i den kommende tid sænke priserne på plejeprodukter og derudover være "prisaggressive".

Det oplyser supermarkedskæden skriftligt til Ritzau.

- Kunderne kan derfor forvente flere prisnedsættelser på både private label-produkter og mærkevareprodukter, lyder det fra Khalil Jehya Telb, der er viceindkøbsdirektør i Lidl Danmark.

Følger markedet

Han pointerer, at kæden allerede i marts sænkede priserne på de første produkter og siden har nedsat prisen på flere hundrede produkter.

Dagligvarekoncernen Dagrofa, som ejer Meny samt leverer til Spar, Min Købmand og Let-Køb, meddeler skriftligt til Ritzau, at den allerede har konkurrencedygtige priser.

Informationsdirektør Morten Vestberg skriver dog, at de "følger markedet tæt".

Inden længe

- Vi har ikke sikret os det fulde overblik endnu, men hvis vi vurderer, at en prisjustering er nødvendig, så kommer den inden længe.”

Salling Group nedsatte torsdag prisen på 300 dagligvarer i personlig pleje i Føtex og Bilka. Konkurrenten Coop Danmark oplyste efter dette, at den "inden for meget kort tid" vil gøre det samme.

Lidl vil i den kommende tid være 'prisaggressive' og nedsætte priserne på blandt andet plejeprodukter, ligesom Salling Group har gjort. (Arkivfoto).
Lidl vil i den kommende tid være "prisaggressive" og nedsætte priserne på blandt andet plejeprodukter, ligesom Salling Group har gjort. (Arkivfoto).

INFLATION

I en markedsøkonomi kan priserne på varer og tjenester altid variere.

Nogle priser stiger, andre priser falder.

Der er tale om inflation, hvis der er en generel stigning i priserne, ikke kun på en enkelt vare eller tjeneste.

Det betyder, at man kan købe mindre for 1 euro.

Eller sagt på en anden måde: 1 euro er mindre værd, end den var før prisstigningen.

Kilde: Den Europæiske Centralbank
Powered by Labrador CMS