Sådan vil supermarkedsgigant knække Postnord

Der er kommet en ny spiller på at marked, der allerede rummer mange spillere.

Udgivet Opdateret

Dansk Supermarked Group konkurrer nu direkte med blandt andet Postnord om markedet for pakker.

Det sker med lanceringen af det, Dansk Supermarked Group kalder for “Send & Hent”, en service, der skal få danskerne til at hente og bringe pakker, når de i forvejen handler ind i Føtex, Netto og Bilka.

Pakkerne kan afleveres og hentes i 365 udvalgte butikker, hvor der står lyseblå bokse og venter på pakkerne.

Det er Swipbox, der leverer den del af tjenesten, mens det er det norske logistikfirma Bring, der skal fragte pakkerne rundt i landet.

For de, der kender og har benyttet Swipbox, betyder det først og fremmest, at man nu kan aflevere pakker i de blå bokse, hvor man før kun kunne hente pakker i dem.

– Vi har egentlig bare tænkt, at det var ærgeligt, at man kun kunne hente pakkerne der, lyder det fra kommunikationsmedarbejder i Dansk Supermarked Group, Kasper Reggelsen, da han taler med Newsbreak.dk.

Modstanderen

Ønsker man at sende en pakke med Send & Hent, kan man gøre det fra sin telefon. Der er gjort en del ud af at gøre det let for folk at bruge systemet, der ikke kræver, at man printer en pakkelabel eller lignende.

Kasper Reggelsen lægger vægt på, at kunderne slipper for at stå i kø ved en skranke for at aflevere eller afhente pakker, og hvad angår den direkte konkurrence med Postnord, peger han på, at Send & Hent er billigere end Postnord. Kigger man på priser hos Send & Hent og priser hos Postnord, er det korrekt.

Til gengæld kan man sende væsentligt tungere pakker med Postnord (hos Send & Hent må en pakke maksimalt veje 20 kilo, hos Postnord 35 kilo), og Postnord lover pakker fremme indenfor et døgn, mens Send & Hent lover levering indenfor én-tre hverdage.

Det er muligt at benytte den nye tjeneste via hjemmesiden sendoghent.dk fra i dag, 31. januar.

Powered by Labrador CMS