Tog kampen op: Keramiker er havnet i shitstorm

Keramiker Anne Black er havnet i en shitstorm. Det skyldes hendes video som allerede er vist 600.000 gange.

Udgivet Opdateret

Keramiker Anne Black mener, at Netto har kopieret nogle af hendes produkter.

Det vil hun ikke finde sig i. Derfor har hun blandt andet lagt en video på Facebook. Den er blevet set næsten 600.000 gange.

På Facebook får Netto drøje hug. Det samme gør Anne Black dog også selv.

På hendes facebook-side flyder det således med mere eller mindre sarkastiske kommentarer:

”Lavede noget lignende i håndarbejde i 5. klasse. Valgte ikke at sagsøge”, skriver én blandt andet.

Hård kost

– Hun er blevet genstand for en shitstorm. Man skal passe på med at stikke næsten frem, siger hendes mand og direktør for designvirksomheden ‘Anne Black’ Jesper Moseholm.

– Jeg synes sgu, det er synd for hende. Det er hård kost. Hendes interesse er at dreje ting i keramik. Ikke at skulle være i kamp med en kæmpe som Netto.

Striden handler om, hvorvidt Netto har krænket Anne Blacks rettigheder ved at kopiere hendes design.

– Hun stiller sig op og får tæsk for hele branchen, fordi hun stiller et spørgsmål, som er yderst relevant. Hun skal lægge øre til alt mulig fis, siger Jesper Moseholm.

Han peger på, at Nettos produkter skader Anne Blacks brand. Samtidig bliver nogle kunder måske fristet af at købe designet i Netto frem for hos Anne Black.

– Vi kommer til at forfølge det her retsligt. Hvad, som kommer til at ske, ved jeg ikke. Men vi mener, vi har en god sag, siger han.

I en mail forklarer Dansk Supermarked, at man ikke accepterer kopivarer i sine butikker, da det “hverken er godt for vores kunder, for os eller de mærkevareproducenter, som mener sig kopieret.”

Dansk Supermarked vurderer desuden, at der ikke er tale om en krænkelse og henviser til sin leverandør.

 

Powered by Labrador CMS