Twitter bekræfter kæmpe ændring

Twitters logo, en lille blå fugl, vil formentlig snart være fortid og blive erstattet af et X

Udgivet Opdateret

Det sociale medie Twitter skifter brand og bliver til X, fortæller Linda Yaccarino, der er administrerende direktør i virksomheden, ifølge nyhedsbureauet Reuters.

- Elon Musk og jeg glæder os til at bringe X til verden i sammen med medarbejdere og samarbejdspartnere, siger hun.

Ifølge Twitter-ejer Elon Musk vil man allerede nu blive videreført til Twitters hjemmeside, hvis man går ind på X.com.

Han har de seneste dage skrevet om skiftet på det sociale medie, der altså snart får nyt navn, og som han er ejer af.

Siger farvel til fuglene

I et kryptisk tweet skrev han tidligt søndag dansk tid:

- Vi vil snart sige adieu (farvel på fransk, red.) til Twitter-brandet og med tiden alle fuglene.

Grunden til navneskiftet skulle ifølge et efterfølgende tweet være, "fordi X er indbegrebet af den ufuldkommenhed, der er i os alle, og som gør os unikke".

Det fremgår ikke, hvornår eventuelle skift af logoer, hjemmesidenavn og andet vil blive skiftet.

En kort video med et flimrende X er blevet lagt på Elon Musks Twitter-profil og kan måske give et indtryk af, hvordan et logo kan komme til at se ud i fremtiden.

Twitter skifter navn til X. Med tiden vil det sociale medies logo, der består af en blå fugl, også blive udskiftet, oplyser virksomhedens direktør Lina Yaccarino og virksomhedens ejer Elon Musk. (Arkivfoto).
Twitter skifter navn til X. Med tiden vil det sociale medies logo, der består af en blå fugl, også blive udskiftet, oplyser virksomhedens direktør Lina Yaccarino og virksomhedens ejer Elon Musk. (Arkivfoto).

Gav 44 milliarder dollar

Elon Musk købte Twitter i oktober sidste år for 44 milliarder dollar, hvilket på det tidspunkt svarede til 330 milliarder danske kroner.

Det er ikke første gang, at det sociale medie ændrer logo. I april blev den blå fugl midlertidigt erstattet af en hund, der er kendt fra kryptovalutaen dogecoins logo.

Elon Musk annoncerede i begyndelsen af juli, at Twitter ville begrænse, hvor mange tweets om dagen forskellige konti kan læse. Det affødte kritik fra blandt andet brugere og marketingfolk.

Få dage efter lancerede Meta, der ejer Instagram og Facebook, det sociale medie Threads som konkurrent til Twitter.

Fem dage efter havde det rivaliserende sociale medie rundet 100 millioner brugere.

Powered by Labrador CMS