Kæmpe nedbrud lige nu

Salgskanaler og information er lagt ned

Rejser du med DSB eller Arriva, så har du ret til kompensation, hvis du ankommer til din destination mere end 30 minutter forsinket. Hvor stor din kompensation bliver, afhænger af, hvor meget du er forsinket. Ankommer du mere end 30 minutter for sent, så har du ret til økonomisk kompensation for 25 procent af rejsens pris. Er du forsinket mere end en time, så har du ret til kompensation for 50 procent af rejsen, og du har også ret til forplejning. Det er som regel i form af noget let at spise eller drikke, som bliver uddelt i toget ifølge DSB. Er du forsinket 90 minutter eller mere, så får du kompensation for 75 procent af rejsens pris. Er forsinkelsen på 120 minutter eller mere, får du kompensation for hele prisen, oplyser DSB og Arriva. Er du pendler og har et pendlerkort, kan du tilmelde dig DSB eller Arrivas Pendler Rejsetidsgaranti. Det er en ordning, hvor du automatisk får kompensation, når selskaberne ikke lever op til forpligtelserne på strækningen.
Offentliggjort Sidst opdateret

DSB's systemer er ramt af fejl torsdag morgen. 

Sådan skriver DSB på X. 

- Der kan i øjeblikket opleves periodiske fejl på flere af vores systemer, skriver DSB i opslaget. 

Og fejlen kan både ramme salgskanaler - alstå apps til automater til biletter, med derudover også trafikinformation, som viser faste og skiftende afgange for tog. 

Der er ingen melding om, hvornår fejlen er udbedret. 

Ligeledes er der heller ingen melding om, at det skulle påvirke den egentlige togdrift. 

Powered by Labrador CMS