Dårlig mave kostede 108.000 kroner

En ferie i Egypten endte med en regning på over 100.000 kroner, da en feriegæst med dårlig mave opsøgte en privat døgnåben hotelklinik

Udgivet Opdateret

Når ferien går sydpå, er det ikke kun i den lokale bazar, man risikerer at betale en hel del mere, end man egentlig burde. Det samme sker hvert år for en lang række feriegæster, der bliver syge på ferien, og som derfor opsøger en lokal læge eller klinik for at blive behandlet.

Det skriver Gjensidige Forsikring i en pressemeddelelse. 

Voldsom regning

Her risikerer man nemlig at blive præsenteret for en voldsom regning efter endt behandling for noget, der ofte hverken er særlig omfattende eller tidskrævende. Og desværre står man selv med regningen efterfølgende.

Det fortæller Louise Hertzum Andersen, der er chef for forretningsudvikling i Gouda Rejseforsikring.

Kommer i kløerne på læger

- Vi ser desværre hvert år, at vi har kunder, der ender i kløerne på læger og klinikker, der præsenterer dem for uforholdsmæssigt store regninger efter mindre behandlinger, og som ofte afkræver pengene på stedet. I stedet bør man altid blive henvist til en klinik af sin rejseforsikring, så man er garanteret en god behandling og at man får dækket udgifterne, siger hun.

Louise Hertzum Andersen ser især problemet i lande som Tyrkiet og Egypten, mens fænomenet også findes på andre på andre populære destinationer for danskere som eksempelvis De Kanariske Øer.

Skulle betale selv

Helt galt gik det tidligere i år for en person i Egypten, med dårlig mave og opkast der henvendte sig på en døgnåben klinik på sit hotel.

Han endte efterfølgende med at betale 14.500 euro for behandlingen med sit kreditkort.

Det lykkedes dog rejseforsikringen at skære godt 1000 euro af den samlede regning, gennem forhandlinger med klinikken, mens langt størstedelen af regningen altså ende hos den rejsende selv.

Det hele kunne dog være undgået, hvis vedkommende bare havde taget kontakt til sin rejseforsikring inden, der blev taget kontakt til klinikken.

Hold ud og kontakt forsikringen

- En af årsagerne til de store regninger skal findes i, at man ryger ind i netværk af mennesker, der vil have en bid af kagen. Lige fra hoteller til læger, ambulanceservices, klinikker og hospitaler. Som udbyder af rejseforsikringer har vi et netværk af klinikker, som vi står inde for, og vi ved, man kan stole på. Derfor er det vigtigt, at man holder ud i den korte tid, det tager for os at skaffe en tid på en god klinik, så man ikke skal overbetale for sin behandling, siger hun.

En dårlig mave kan ende med at blive en dyr omgang, hvis man ikke har kontakt med sin forsikring.
En dårlig mave kan ende med at blive en dyr omgang, hvis man ikke har kontakt med sin forsikring.
Powered by Labrador CMS