Derfor taber Dumle karamel-krig

Det bør give anledning til selvrefleksion hos virksomheder, lyder det

Dumle har tabt over MUMS!, og her er årsagen
Dumle har tabt over MUMS!, og her er årsagen
Udgivet Opdateret

Dumle tabte sidste uge kampen mod Spangsberg, som har lavet produkter så tæt på Dumle at de blev sagsøgt. 

Men Sø- og Handelsretten mente ikke, at Dumle havde rettigheder, der kan udløse at Spangsberg kunne nægtes at sælge og markedsføre deres produkter.

Skal beskyttes ordentligt

Og det skal virksomheder være opmærksomme på, lyder det i en pressemeddelelse fra Patent- og Varemærkestyrelsen. 

- Er et produkt forretningskritisk, så bør det næste naturlige skridt være grundigt at overveje, hvordan produkterne, deres emballage og navn udformes og beskyttes bedst muligt med rettigheder, siger varemærkechef Henriette Vængesgaard Rasch.

Ikke unik

Fazer, som står bag Dumle, mente blandt andet, at farven på emballagen var ens - men retten konkluderede, at farverne ikke var unikke. 

Derudover fik Fazer ikke medhold i, at Dumle-slikkepinde har en unik form.  

Spangsberg har Sø- og Handelsrettens ord for, at de fortsat må producere, markedsføre og sælge deres MUMS!-slikkepinde. 

Fazer skal derimod betale 266.000 i sagsomkostninger til Spangsberg.

Powered by Labrador CMS