Kaos: DSB aflyser afgange

Flere problemer med tog og biletter

Rejser du med DSB eller Arriva, så har du ret til kompensation, hvis du ankommer til din destination mere end 30 minutter forsinket. Hvor stor din kompensation bliver, afhænger af, hvor meget du er forsinket. Ankommer du mere end 30 minutter for sent, så har du ret til økonomisk kompensation for 25 procent af rejsens pris. Er du forsinket mere end en time, så har du ret til kompensation for 50 procent af rejsen, og du har også ret til forplejning. Det er som regel i form af noget let at spise eller drikke, som bliver uddelt i toget ifølge DSB. Er du forsinket 90 minutter eller mere, så får du kompensation for 75 procent af rejsens pris. Er forsinkelsen på 120 minutter eller mere, får du kompensation for hele prisen, oplyser DSB og Arriva. Er du pendler og har et pendlerkort, kan du tilmelde dig DSB eller Arrivas Pendler Rejsetidsgaranti. Det er en ordning, hvor du automatisk får kompensation, når selskaberne ikke lever op til forpligtelserne på strækningen.
Offentliggjort

Der er lige nu problemer med det digitale signalsystem, hvilket betyder, at DSB er nødt til at aflyse adskillige afgange. 

Sådan skriver DSB på sin hjemmeside. 

Det betyder, at der ikke kører tog på strækningerne: Esbjerg-Holstebro, Vejle-Struer, Skanderborg-Herning-Skjern, Langå-Struer, Struer-Thisted, Aalborg-Frederikshavn, Aarhus-Aalborg.

Derudover er der fejl på DSBs salgskanaler.

-  Vi henviser til at købe billet i DSB app, DOT Billetter App, foretage check ind på Rejsekort eller at forsøge igen senere, lyder det i opslaget. 

Powered by Labrador CMS