Netto-chok: Meldt til politiet
Salling Group er blevet politianmeldt for vildledende udsagn om deres produkter
Salling Group er blevet politianmeldt for at have vildledt om bæredygtigheden ved Nettos ØGO-mærke.
Sådan skriver Forbrugerombudsmanden.
Afspejler ikke forbrugerne
Tidligere har virksomheden slået sig på, at mærket er kåret som det fjerde mest bæredygtige i Danmark.
Kåringen er dog baseret på en privat forbrugerundersøgelse, hvilket ikke afspejler forbrugernes opfattelse af mærket.
Det bliver således betegnet som vildledende markedsføring.
Skal være varsomme
- Sagen viser nok engang, at virksomheder skal være varsomme med de udsagn, de benytter i deres markedsføring. Hvis Salling Group skriver, at et mærke har en fjerdeplads i bæredygtighed, så skal det naturligvis være korrekt og kunne dokumenteres, lyder det fra forbrugerombudsmand Torben Jensen.
Salling Group har siden Forbrugerombudsmandens henvendelse fjernet flere opslag på sociale medier, der vedrører udsagn om ØGO-mærket.