Tre ting som danskerne hader på charterferien

Reserverede solstole, larmende børn og bar mave er alle ting, der får danske chartergæster op i det røde felt

Udgivet Opdateret

Charterferie er en af danskernes foretrukne rejseformer.

Men selvom charterferierne typisk byder på afslapning, "all inclusive" og lange dage under sydens sol, så er der dele af chartergæsternes adfærd, der i den grad kan få danskernes temperament i kog.

Det viser en ny undersøgelse, som Kantar Public har lavet for Gouda Rejseforsikring og Gjensidige.

Og der er en klar vinder, når det kommer til det største irritationsmoment for danske chartergæster.

Dette irriterer mest

Hver tredje chartergæst svarer nemlig i undersøgelsen, at det der irriterer dem mest på ferien, er når folk reserverer solstole ved poolen med deres håndklæder, og dermed gør dem utilgængelige for andre gæster.

I resten af den irriterende top tre finder man 15 procent, der bliver mest irriteret over, når folk ikke er opmærksomme på deres børns opførsel, mens 10 procent er trætte af personer, der ikke har tøj på overkroppen, når de opholder sig på restauranter.

Charterferien står for døren. Men ikke alt er fryd og gammen, viser undersøgelse som Kantar Public har lavet for Gouda Rejseforsikring og Gjensidige
Charterferien står for døren. Men ikke alt er fryd og gammen, viser undersøgelse som Kantar Public har lavet for Gouda Rejseforsikring og Gjensidige

En klar fællesnævner

I en pressemeddelelse siger chef for forretningsudvikling i Gouda Rejseforsikring, Louise Hertzum Andersen, at der er én klar fællesnævner mellem de ting, der særligt går de danske chartergæster på.

- Det er tydeligt for mig, at noget af det der irriterer chartergæsterne mest er, når folk ikke tager hensyn til de mange andre gæster, der er på ferie. Særligt i højsæsonen, hvor der er et stort tryk på de mest populære destinationer, er det altså vigtigt, at man er god til at vise hensyn, siger Louise Hertzum Andersen og fortsætter:

- Samtidig ser vi også flere steder, at der bliver indført regler mod eksempelvis spærring af solstole, eller dresscode i restauranter. Så problemerne er nogle, som mange hoteller og restauranter er opmærksomme på."

Videre nede af listen over irritationsmomenter på ferien finder man dårlig hygiejne i restauranter samt folk der er støjende på fællesområder.

Powered by Labrador CMS