Bank advarer om organiseret svindel

Flere Nordea-kunder oplever netop nu, at svindlere forsøger at få adgang til både NemID, nøglekort og konti.

Det er blandt andet bank- og kortoplysninger, som de kriminelle er ude efter. KLIK VIDERE OG SE, HVORDAN DU KAN UNDGÅ AT BLIVE NARRET AF EN TELEFONSVINDLER. Foto: Nikolai Linares/Scanpix
Det er blandt andet bank- og kortoplysninger, som de kriminelle er ude efter. KLIK VIDERE OG SE, HVORDAN DU KAN UNDGÅ AT BLIVE NARRET AF EN TELEFONSVINDLER. Foto: Nikolai Linares/Scanpix
Udgivet Opdateret

I den seneste tid har mange danskere fået svindelmails fra folk, der udgiver sig for at være fra Nets, men nu er en ny virksomhed ramt af svindelforsøg.

Denne gang drejer det sig om Nordea, der har udsendt en advarsel på Facebook.

Der er nemlig svindlere, der udgiver sig for at være fra Nordea – for dernæst at få adgang til Nordea kundernes konto.

I galleriet ovenfor kan du se flere råd til, hvordan du undgår telefonsvindel.

Kynisk fremgangsmåde

Svindlerne ringer oftest over telefonen, men det sker også, at de banker på døren hos private hjem, hvor de oplyser, at kontoen er blevet hacket. De kriminelle beder om NemID og adgangskode, så de kan hjælpe dig.

– Men det er meget personlige oplysninger, og derfor vil vi ALDRIG bede dig udlevere dem. Som din bank har vi nemlig de oplysninger, vi skal bruge, skriver Nordea blandt andet på Facebook.

Hvad der synes som en venlig handling er derimod en del af organiseret svindel – og derfor ønsker Nordea at gøre opmærksom på, at det forekommer.

Powered by Labrador CMS