Bilka flytter netbutik ind i varehuset

Kundeområde i Bilka, hvor det er muligt at bestille varer på bilka.dk og få hjælp fra varehusets medarbejdere. Foto: Claus SjödinDenmark – Aarhus07/05/15Optagelsestidspunktet er Dansk Normaltid
07/05/15

Optagelsestidspunktet er Dansk Normaltid

Udgivet Opdateret

Bilka Tilst åbner en digital butik inde i varehuset, så kunderne kan købe fra netbutikken, mens de er i butikken

Bilka Tilst er det første varehus i Danmark, hvor et særligt område er indrettet til den nye shoppingoplevelse. I den digitale butik er nye iPads sat op med direkte adgang til Bilka.dk, og personale står klar til at vejlede kunderne om de tusindvis af varer, de kan klikke i kurven.

Lige nu er der over 20.000 varer i Bilkas webshop, men ifølge Kenneth Nielsen, direktør for E-commerce & Digital hos Dansk Supermarked, arbejdes der ihærdigt på at øge udvalget markant i løbet af efteråret.

– Salg af nonfood er en af Bilkas helt store styrker. I varehuset har vi måske plads til at udstille fem sofaer. Griber kunderne i stedet iPad’en ude i huset, får de pludselig mulighed for at vælge mellem 60 forskellige sofaer. Den digitale butik komplementerer det i forvejen store sortiment, og her har vi mulighed for at tilbyde kunderne uendeligt mange produkter inden for hver varegruppe, siger Kenneth Nielsen.

Omni-channel er broen mellem butik og webshop

Konceptet hedder Omni-Channel, og det går ud på at bygge bro mellem e-handel og de fysiske butikker, så kunderne kan få det, de efterspørger, alle steder. Med dagligvarehandlens største varehuse og en af Danmarks største webshops ser Bilka mange muligheder for udvikling på den front.

– Det er en helt ny måde at shoppe på, når vi tager onlinehandel med ind i butikkerne, siger Kenneth Nielsen, der tror på, at konceptet vil udbrede sig til flere dele af detailbranchen i fremtiden.

Han ser især den gode service som det, der skal få kunderne til at shoppe online i varehusene. Kunderne får personlig betjening, og når de bestiller, kan de vælge at få leveret direkte til hjemadressen eller via ”klik og hent”, hvor varerne kan afhentes i den nærmeste Bilka-, føtex- eller Nettobutik. Derudover er reklamation og returret stadig gældende, som kunderne kender det.

– Bilka er kendt for sin gode kundeservice, og den følger med, uanset om man handler online eller i butikken. For os er det vigtigt, at kunderne bevarer trygheden og tilliden, når de handler i Bilka, siger Kenneth Nielsen.

Indtil videre testes omni-channel-konceptet af i Bilka i Tilst, før der tages stilling til, om konceptet skal rulles ud til landets øvrige 17 varehuse.

Powered by Labrador CMS