Er du selv skyldig? Denne arbejdsvane skal du undgå
Mange afbrydelser i løbet af arbejdsdagen kan i værste fald forårsage stress. Derfor er det vigtigt at undgå afbrydelser på jobbet.
Det er rigtig vigtigt at undgå afbrydelser på jobbet.
De mange forstyrrelser i arbejdsdagen kan nemlig i værste fald føre til, at man får stress. Det skriver Samvirke.
Ifølge mediet har et amerikansk forskningsprojekt fundet ud af, at problemet både dækker over ens egne afbrydelser, men også at ens kollegaers forstyrrelser, kan give stress i arbejdslivet.
Derfor bør man både selv finde ud af, hvornår man undgår at blive afbrudt – samt tage hensyn til, hvor ofte og med hvad, man forstyrrer sine kolleger ifølge Kim Steen Nielsen, der er cand.jur. og har en master i psykologi, og som Samvirke har talt med.
– Hvis du sidder og har fokus og bliver afbrudt, kan der gå lang tid, inden du kommer tilbage til den kvalitet og det tankesæt, du havde inden afbrydelsen. Det påvirker kvaliteten og mængden af det arbejde, du kan nå at præstere i løbet af arbejdsdagen, siger Kim Steen Nielsen ifølge Samvirke.
Undgå afbrydelser på jobbet: Gode tips
Samvirke har samlet en række tips til, hvordan du kan undgå afbrydelser på jobbet.
Dem kan du se i galleriet ovenfor.