Er toget forsinket? Sådan får du erstatning

Har du oplevet at dit tog er forsinket? Så er der nu råd at hente.

Udgivet Opdateret

Hver evig eneste dag betroer tusindvis af danskere deres lid og tillid til DSB, når de skal rejse rundt i landet til alskens eventyr, arbejdspladser og lignende.

Men for massevis af danskere kan fra mandag morgen møde ind til en helt ny tilværelse, der på alle måder ændrer den måde, hvorpå vi tager toget rundt i landet.

DSB har nemlig til ønske at minimere forsinkelser, men for de danske passagerer kan det betyde, at de kommer i klemme.

Det er nemlig planen, at DSB vil låse togdøren godt 50 sekunder før afgang. Det betyder i al sin enkelthed, at selvom toget holder stille ved perronen, så er det slut med at hoppe ombord på toget eller sprinte ud af toget i sidste øjeblik.

– Det er en procedure, som skal sikre, at vores tog kører til tiden. Hver gang der kommer nogen og åbner døren i sidste øjeblik, skal vi begynde forfra på proceduren, og det kan tage op mod 45 sekunder ekstra, siger Tony Bispeskov, informationschef i DSB, til Sjællands Nyheder ifølge Finans.dk.

DSB er forpligtet til at levere tog, der er maksimalt tre minutter forsinket i 82,9 procent på alle regionale- og fjerntog. Det lykkedes blot én måned i 2018.

Powered by Labrador CMS