Flaskepant bliver til smil hos syge børn

Den nye partnerskabsaftale skaber glæde hos Lidls direktør Finn Tang. Pressefoto
Udgivet Opdateret

Fremover kan din flaskepant blive til smil: Lidl har indgået en aftale med Danske Hospitalsklovne

Fremover vil Lidls kunder få mulighed for at støtte hospitalsklovnene på det nærmeste sygehus, når de afleverer deres flaskepant i Lidl. Netop nu er Lidl nemlig i gang med at installere donationsknapper på flaskeautomaterne i samtlige af dagligvarekædens 97 danske butikker.

Tiltaget sker i forbindelse med, at Lidl er blevet hovedsponsor for velgørenhedsorganisationen Danske Hospitalsklovne, og donationsknapperne er blot ét af mange tiltag i den treårige partnerskabsaftale.

Største aftale i Danske Hospitalsklovnes historie

Partnerskabsaftalen med Lidl er den største i Danske Hospitalsklovnes historie, og direktør i Danske Hospitalsklovne Kenneth Øhrberg ser aftalen som et gennembrud for hospitalsklovnene.

– Hvis kunderne tager godt imod pantknappen, vil donationer herfra sammen med Lidls hovedsponsorat betyde, at vi kan øge antallet af besøg på landets børneafdelinger betydeligt. Dermed vil flere tusind børn årligt kunne se frem til en klovnehånd at holde i. Og så løfter det forhåbentlig også kendskabet til hospitalsklovnene, siger Kenneth Øhrberg.

Hospitalsklovnenes ypperste opgave er at sprede glæde blandt indlagte børn ved at forvandle landets hospitalsstuer til rum fulde af leg, smil og fantasi. Med brug af humor og nærvær arbejder hospitalsklovnene med at styrke børnenes selvværd, så de får lettere ved at håndtere deres egen situation. Lidl glæder sig over at være med til at skabe mere opmærksomhed omkring hospitalsklovnenes arbejde.

– Vi har løbende arbejdet sammen med Danske Hospitalsklovne, og jeg er rigtig glad for, at vi nu har indgået et fast strategisk samarbejde, der i endnu højere grad støtter op om hospitalsklovnenes vigtige arbejde. Ikke mindst er jeg glad for, at vores kunder får mulighed for at støtte hospitalsklovnene på deres lokale sygehus. Pantdonationerne fra kunderne i eksempelvis Odense går nemlig direkte til klovnene på Odense Universitetshospital, fortæller administrerende direktør i Lidl Danmark, Finn Tang.

Ud over hovedsponsoratet og donationsknapperne på Lidls flaskeautomater indebærer det nye partnerskab blandt andet også et sponsorat af ”Klovneløbet”, hvor familier sammen kan løbe for en god sag. Klovneløbet løber at stablen i maj og juni i 45 byer i hele Danmark

Powered by Labrador CMS