Her er verdens mest værdifulde sportsbrand

Dallas Cowboys er nu vurderet til fire milliarder dollars (26,85 milliarder kroner). Foto: Scanpix.
Udgivet Opdateret

NFL-holdet Dallas Cowboys er nu verdens mest værdifulde sportsbrand.

På listen, som amerikanske Forbes Magazine netop har offentliggjort, henviser Dallas Cowboys fodboldklubben Real Madrid til en andenplads – spanierne er vurderet til en værdi på 3,26 milliarder dollars eller 21,5 milliarder kroner.

Dallas Cowboys, der er vurderet til fire milliarder dollars (26,85 milliarder kroner) er et af de mest populære – men også hadede – NFL-hold i den amerikanske liga, og det er blandt andet den store omsætning fra holdets fans, der resulterer i førstepladsen.

Lidt længere nede figurerer NFL-holdet New England Patriots, der sammen med baseball-holdet New York Yankees er vurderet til 3,2 milliarder dollars.

Barcelona nummer fem

Real Madrids ærkerivaler fra FC Barcelona ligger nummer fem på listen med en estimeret værdi på knap 21 milliarder kroner – en smule mindre end New England Patriots og New York Yankees.

Manchester United er – især takket være en gigantisk sponsoraftale med Adidas – vurderet til 3,1 milliarder dollars (20,5 milliarder kroner).

Powered by Labrador CMS