ID blev den bedste kanallancering i fem år

Investigation Discovery logo, ID logo, reverse, eps, .eps
Udgivet Opdateret

Investigation Discovery logo, ID logo, reverse, eps, .eps
Investigation Discovery logo, ID logo, reverse, eps, .eps

De danske tv-seere er vilde med den nye tv-kanal Investigation Discovery – ID.

I november voksede seningen på kanalen med 550 procent i forhold til den 7’eren, som Investigation Discovery – ID erstattede.

I den kommercielle målgruppe 15-50 fik Investigation Discovery – ID en seerandel på ikke mindre end 2,6 procent, og kanalen er dermed den bedste lancering af en ny kanal i de sidste fem år. Den sidste tv-kanal, der havde en bedre lancering var 6’eren, der fik en seerandel på 3,6 efter den første måned.

– Det er helt fantastisk, at ID har fundet sit publikum så hurtigt. Det viser, at danskerne er vilde med krimiprogrammer og ikke mindst den stil, som Investigation Discovery – ID programmerne har på. Vi er glade for også at observere, at kanalen primært tager sine seere fra vores konkurrenter, siger programdirektør på SBS Discovery, Maiken Wexø.

Samlet fik SBS Discovery, der også står bag tv-kanalerne Kanal 5, Kanal 4, 6’eren, Discovery Channel og TLC en stigning i seerandel på 16 procent i forhold til samme måned sidste år, hvilket primært kan tilskrives den flotte præstation af ID.

Powered by Labrador CMS