Norwegian hitter med ny reklame

Norske Norwegian tager afsæt i celeber skilsmisse i nyt reklamefremstød.

Udgivet Opdateret

Det norske flyselskab Norwegian vil gerne vise, at det er med på, hvad der sker ude omkring i den store verden. Og gerne mens det sker. Og allerhelst, når det sker i en af selskabets destinationer.

Derfor har Norwegian, allerede inden blækket på skilmissepapirerne mellem Angelina Jolie og Brad Pitt er tørt, brugt parrets brud i en reklame. Dog med humoren som baggrund.

“Brad er single!”, står der med store bogstaver, der efterfølges af tilbuddet om at komme til Los Angeles og Hollywood med flyselskabet.

– Vi ønsker at gøre opmærksom på vores direkte ruter mellem Skandinavien og Los Angeles, og har i dette tilfælde gjort det ved at hægte budskabet op på en sag, der lige nu får massiv mediedækning. Derved får vi et aktualitetslook, oplyser Daniel Kirchhoff, informationschef i Norwegian, om baggrunden for den noget anderledes reklame.

Reklamen har ifølge Daniel Kirchhoff fået stor opmærksomhed rundt omkring, og man kan da også se, at reklamen bliver delt flittigt på de sociale medier. Ikke blot på grund af humoren, men også som et eksempel på en anderledes reklame.

– Vi kan se, at folk er rigtig positive, og den har fået stor opmærksomhed, hvilket vi er glade for, siger Daniel Kirchhoff til Newsbreak.dk.

Delinger og likes

Kommentarsporet på Norwegian Danmarks Facebook-side hælder også i stor grad i den positive retning. Facebook-siden har i skrivende stund fået 425 kommentarer og mere end 3200 likes.

Hvordan fik I ideen?

Dette var en ide, der blev præsenteret for os, og vi synes, det var en kuriøs måde at informere om vores rutetilbud mellem Skandinavien og USA. Derved lægger vi en aktualitetsdimension på vores USA-kampagne, som kører i øjeblikket.

Har I så solgt flere billetter til Los Angeles efter reklamen kom?

– Jeg skal undersøge, om vi har fået nogle tal ind, siger Daniel Kirchhoff, der lover at vende tilbage til Newsbreak.dk.

Powered by Labrador CMS