Nu kommer der dyrevelfærd i din hotdog

Foto: Scanpix.
Udgivet Opdateret

Sammen med Tulip har 7-Eleven udviklet en ny pølse med kød fra frilandsgrise, som har levet et aktivt liv med masser af plads at boltre sig på både inde og ude.

Pølsen anbefales af Dyrenes Beskyttelse, og er den første af sin slags i Danmark.

Den klassiske hotdog i 7-Eleven får nu kvalitetsmæssigt løft. Som led i kædens strategi om at satse på højere kvalitet, har 7-Eleven stillet krav til Tulip om at udvikle en ny pølse, der lever op til retningslinjer for dyrevelfærd. Den nye pølse, der er produceret af kød fra frilandsgrise, anbefales af Dyrenes Beskyttelse.

– Vores satsning på økologi, dyrevelfærd og sundere alternativer er blevet rigtig godt modtaget af kunderne. Vi oplever, at kunderne i stigende grad efterspørger varer, hvor smag, friskhed og kvalitet er i højsædet, og det har bidraget markant til sidste års positive udvikling i 7-Eleven. Som markedsleder på convenience i Danmark ser vi det som vores opgave at gå forrest på vejen mod et sundere udvalg på hylderne og tage ansvar for udviklingen af mere kvalitet i convenience, siger indkøbschef i 7-Eleven, Morten Vedel.

Økologi og dyrevelfærd hitter

Den nye pølse med frilandsgris er bare ét produkt i rækken af nyheder, som 7-Eleven det seneste år har sat på hylderne. Sandwich fra Cofoco med frilandsgris er blevet en stor succes og har bekræftet kæden i, at det er den rigtige vej at gå.

Økologiske varer som kager, müesliboller, babybites med økopølse fra Hanegal og brød bagt på ølandshvede fra Aurion samt økologisk grød to go fra GRØD og Aurion har alle fundet vej til butikkerne i 2014.

Powered by Labrador CMS