Nyt månedligt gebyr på vej til Mobilepay

15. oktober træder det nye gebyr på 49 kroner om måneden i kraft for den service i Mobilepay der hedder Myshop.

Arkivfoto: Scanpix.
Udgivet Opdateret

Erhvervskunder med Mobilepay-tjenesten Myshop, der ofte benyttes af mindre virksomheder uden en dankortterminal, vil fra den 15. oktober blive pålagt et nyt månedligt gebyr på 49 kroner.

Det skriver Mobilepay på sin hjemmeside.

(Artiklen fortsætter under videoen)

Det nye gebyr på 49 kroner kommer oven i det gebyret på mellem 30 ører og 75 ører de små erhvervsdrivende i forvejen betaler pr. transaktion.

– Som alle mulige andre virksomheder, skal vi have indtægter og udgifter til at hænge sammen. Derfor har vi kigget på, hvordan vi kan tjene penge på det her på en hensigtsmæssig måde, hvor vi stadig har en hensigtsmæssig prisstruktur samtidig med, vi er den mest konkurrencedygtige løsning, siger presseansvarlig hos Mobilepay Peter Kjærgaard til Ekstra Bladet.

Gebyrskrue uden ende

Det er dog ikke alle, der er lige begejstrede for det nye gebyr på Mobilepay Myshop.

– Jeg har en lille biks, hvor jeg sælger brænde. Jeg sælger 10 til 15 læs om måneden. Derfor giver det ingen mening for mig, at betale for en dankort-terminal. MobilePay var den perfekte løsning både for mig og mine kunder, men nu rammer et nyt gebyr. Det er skruen uden ende, siger Thomas Billeschou-Hansen, der driver virksomheden AP Energi hvorfra han sælger brænde til lokale på Nordfalster, til avisen.

– Det burde være gratis at betale i Danmark. Men kontanter findes nærmest ikke mere, så vi er alle sammen tvunget til at bruge de her betalingsformer, hvor bankerne kan skrue på gebyret i nærmest det uendelige, siger Thomas Billeschou-Hansen, der ikke er i tvivl om, at regningen i sidste ende lander hos den enkelte forbruger.

Newsbreak.dk har forsøgt at få en yderligere kommentar fra Mobilepay.

Powered by Labrador CMS