S lancerer kampagne mod Venstres nulvækst

Finansminister Bjarne Corydon (S).
Udgivet Opdateret

Socialdemokraterne er klar med en ny annoncekampagne, denne gang mod nulvækst i det offentlige.

Nulvækst er det centrale fyord i Socialdemokraternes nye annoncekampagne, som fra søndag kører de næste to uger på landets togstationer. Statsminister Helle Thorning-Schmidt (S) forkynder på plakaten, at “Nogle vil have nulvækst og skære ned”.

På en blå baggrund fortsætter teksten:

“Lars Løkke vil indføre nulvækst i det offentlige. Det vil betyde mange tusinde færre sygeplejersker, politibetjente og andre offentligt ansatte.”

Det modsatte budskab toner frem på rød baggrund på den anden side af statsministeren:

“Vi vil investere i vores skoler og sygehuse. Vi vil investere i vores fælles velfærd. Vores børn skal blive så dygtige, som de kan. Og bliver du syg, skal du have den bedste behandling”, hedder det.

Den nye kampagne er mere afdæmpet end forgængeren “Skal du betale Løkkes regninger?”. Den blev kraftigt kritiseret for at være amerikaniseret, så Socialdemokraterne gik mere efter manden end bolden, lød det.

I valgkampen vil offentlig nulvækst være en klar brudflade mellem Socialdemokraterne og Venstre, siger finansminister Bjarne Corydon (S) til Ritzau.

– Nulvækst bør stå i centrum for den politiske debat op til et folketingsvalg. Det er et afgørende valg, danskerne træffer, hvis de vælger en regering med nulvækst, siger Bjarne Corydon.

– Der er overhovedet ingen vilje hos Venstre til at rykke ud med klare svar på, hvad det vil indebære i praksis, mener finansminister Bjarne Corydon.

/ritzau/

Powered by Labrador CMS