Tjek dit TV: Kæmpe nedbrud hos udbyder

Mange YouSee-kunder må forberede sig på, at udvalget af tv-kanaler er begrænset nytårsdag.

1. januar driller en teknisk fejl hos Yousee. Genrefoto.
Udgivet Opdateret

Hvis man er kunde hos YouSee og har tænkt sig at tilbringe nytårsdag foran tv-skærmen, så skal man forberede sig på, at udvalget af tv-kanaler ikke er så stort, som man måske kunne ønske.

En teknisk fejl har således betydning for omkring 250.000 såkaldte bland selv-kunder.

(Artiklen fortsætter under videoen)

Det oplyser Mai-Britt Noe, der er kommunikationsrådgiver hos YouSee.

– De kunder, der har bland selv, har problemer med at kunne fravælge Discoverys kanaler og kan dermed heller ikke vælge andre kanaler, siger hun.

– Det er en teknisk fejl i vores bland selv-afdeling. Vi er i fuld gang med at kigge på det, og det bliver løst hurtigst muligt, tilføjer hun.

Fejlen har allerede givet problemer for mange YouSee-kunder, der har luftet deres frustrationer på YouSees Facebook-side.

De fleste klager over, at Discoverys kanaler er forsvundet, og at de ikke har mulighed for at vælge nye kanaler i stedet.

Mai-Britt Noe understreger, at Yousees teknikere i øjeblikket arbejder på højtryk for at få løst problemet.

I mellemtiden må kunderne klare sig med de kanaler, der har været del af deres pakke – altså eksklusive Discoverys kanaler.

– Vi har ingen tidshorisont for, hvornår problemet bliver løst, men det er noget, vi har fuld fokus på, siger Mai-Britt Noe.

Det er ifølge Mai-Britt Noe for tidligt at sige noget om, hvorvidt de berørte kunder vil blive kompenseret på grund af fejlen.

Powered by Labrador CMS