16.000 danske kunder er forsvundet

Både mobilkundebasen og omsætningen er gået tilbage i årets første kvartal

Udgivet Opdateret

KORT RESUMÈ AF ARTIKLEN

Telenor Danmark har mistet 16.000 mobilkunder efter ændringer i kreditaftaleloven og forbrugslånsregler.

Ændringerne begrænser Telenors muligheder for at tilbyde omkostningsfrie kreditaftaler, hvilket påvirker kundetilgangen.

Omsætningen for Telenor Danmark er faldet til 936 millioner kroner i første kvartal, ned fra 971 millioner året før.

Denne faktaboks blev genereret af Labrador AI og korrekturlæst af en journalist.

Det har haft negative konsekvenser for teleselskabet Telenor Danmark, at der er blevet lavet ændringer i kreditaftaleloven og i forbrugslånsreglerne.

Det skriver selskabet om sit regnskab for første kvartal, hvor det fremgår, at det har mistet 16.000 mobilkunder siden årsskiftet.

Påvirker tilbud

Telenor Danmark har dog fortsat 1.674.000 kunder her i landet.

Ændringerne har ifølge selskabet påvirket dets muligheder for at tilbyde omkostningsfri kreditaftaler til kunderne, lyder forklaringen.

Afspejler ikke salgstal

- I Telenor følger vi naturligvis lovgivningen og vægter forbrugerbeskyttelse højt, hvorfor vi selvfølgelig har implementeret tiltag, som sikrer, at vi efterlever de nye regler, siger topchef Lars Thomsen.

- Men det afspejler sig direkte i vores salgstal. Det er blevet sværere og mere omstændigt for danskerne, uanset økonomi, at indgå kreditaftaler, og det er en ny virkelighed, som vi alle sammen skal vænne os til.

Omsætning går tilbage

Også omsætningen er gået tilbage i året første kvartal, hvis man sammenligner med samme kvartal sidste år.

I årets første tre måneder blev der således omsat for 936 millioner kroner mod 971 millioner kroner sidste år.

Powered by Labrador CMS