Danske René har tjent 19 milliarder

René Rechtman stiftede for tre år siden virksomhed, der opkøber og producerer videoindhold til børn

Moonbug har blandt andet speciale i at opkøbe populære YouTube-kanaler med børneindhold og har siden udviklet en række serier selv. Det er blandt andet titler som 'Cocomelon', der er blandt de mest populære.
Moonbug har blandt andet speciale i at opkøbe populære YouTube-kanaler med børneindhold og har siden udviklet en række serier selv. Det er blandt andet titler som "Cocomelon", der er blandt de mest populære.
Udgivet Opdateret

Den danske iværksætter René Rechtman stiftede for tre år siden selskabet Moonbug Entertainment, der er på markedet for videoindhold til børn.

Torsdag blev virksomheden solgt til to tidligere Disney-chefer og kapitalfonden Blackstone, der er ved at opbygge en stor mediekoncern.

Prisen er tre milliarder dollar - eller 19 milliarder kroner. Det fortæller René Rechtman til erhvervsmediet Finans.

- Det er gået så stærkt. Vi er gået fra at være en baby til at være voksen - uden at være teenager først. Nu er vi tre milliarder dollar værd og er de største inden for børneunderholdning, siger René Rechtman til Finans.

Køber YouTube-kanaler

Moonbug har blandt andet speciale i at opkøbe populære YouTube-kanaler med børneindhold, som bliver solgt videre til platforme som Netflix, Amazon Prime Video og kinesiske Tencent. Desuden har koncernen udviklet en række serier selv.

Den mest kendte titel er "Cocomelon", der er blandt de mest populære med over tre milliarder visninger om måneden på YouTube.

Andre kendte titler er "Little Baby Bum" og Blippi". Samlet er der ifølge Finans 29 shows i alt.

Powered by Labrador CMS