IBF bliver arena-sponsor i FC Midtjylland
Ikast-Brande Arena skifter navn til IBF Arena. Samtidig bliver betonvarefabrikken fra Ikast hovedsponsor i FCM Håndbold.
Tilskuerne i det midt- og vestjyske skal til at vænne sig til et nyt arena-navn. For FCM Håndbolds stærke hjemmebane skifter nemlig navn fra Ikast-Brande Arena til IBF Arena.
Den Ikast-baserede virksomhed har købt arena-navnet for de kommende tre år.
– Vi er rigtig glade for, at en af områdets markante virksomheder på lokale hænder, vælger at bakke op om os som ny arena- og hovedsponsor. Det betyder meget for os. Vi er ærlig talt mega stolte, siger direktør i FCM Håndbold Torben Kølbæk.
Ikast-Brande Kommune har hidtil navngivet Arenaen, men vil fremover eksponere sig på spilletøjet samt målrettet på LED-bander.
– Der skal lyde både ros og tak til Ikast-Brande Kommune for at se muligheder. De afstår arena-navnet for fremover at markedsføre kommunen over for vore 3,9 millioner tv-seere ved at være synlige på LED-banderne samt spillernes tøj, fortæller håndbolddirektøren.
Foruden at være arena-sponsor vil IBF også fortsat være på hunulvenes spilledragter, hvor de vil stå på den øverste del af ryggen, og betonvarefabrikken bliver nu en af FCM Håndbolds fire hovedsponsorer: kk-electronic, ALPI, Asics og nu også IBF.
– FC Midtjylland er vores lokale stolthed og håndboldkvinderne repræsenterer området både nationalt og internationalt. Det er vigtigt for os alle, og vi opfordrer endnu flere til at bakke op. Som hovedsponsor tager vi ansvaret alvorligt og går forrest, fastslår IBF-salgschef Michael Pedersen, der fremhæver klubbens sportslige resultater og det unikke talentarbejde, der hvert år leverer både medaljer og nye ligaspillere.
– De sportslige resultater og massive tv-dækning gør, at vi bliver godt markedsført. FCM Håndbold har formået at forene en økonomisk trimning med sportslig succes, og den præstation vil vi gerne sættes i forbindelse med og bakke op om, siger IBF-salgschefen.
I Ikast-Brande Kommune er borgmester Carsten Kissmeyer glad for, at kommunen har kunnet bidrage positivt ved at afstå arena-navnet.
– Selv om vi har været glade for at være en del af arena-navnet, så er det glædeligt, at vi kan give plads til en lokal, landskendt virksomhed som IBF. Det kan vi kun være stolte af. Samtidig vil vi gerne markedsføre Ikast-Brande Kommune i både Danmark og udlandet, og det kan vi gøre målrettet ved at være på LED-banderne og på spillernes tøj, siger Carsten Kissmeyer med henvisning til de 3,9 millioner tv-seere, som i sidste sæson så hunulvene i aktion.
Grand Opening af IBF Arena bliver til FC Midtjyllands første hjemmekamp i håndboldligaen den 2. september mod Skive.