Netto varsler stor ændring
Det bliver snart lettere at være både at være både klimabevidst og økonomisk bevidst på samme tid

Datovarer har længe været en del af Nettos kamp mod madspild – og i flere år har man kunnet følge udvalget af lokalt nedsatte madvarer i hver enkelt butik via Nettos app.
På stor skærm
Nu tager Netto dog et nyt skridt.
For første gang nogensinde vil de nedsatte datovarer også blive vist direkte på store digitale reklameskærme i bybilledet tæt på de enkelte butikker.
Dermed bliver de madvarer, der nærmer sig udløbsdatoen og sælges til reduceret pris mere synlige.
Brugt som inspiration
- Datovarer forener to af tidens største forbrugerbehov. Forbrugerne vil gerne gøre en forskel for klimaet – men de vil også gerne spare penge. Vi kan se, at interessen for datovarer er støt stigende, og mange kunder bruger dem som inspiration til for eksempel aftensmaden, siger Kristine Marie Thøgersen, Kommerciel Direktør hos Netto.
Kommer op med det samme
Når medarbejderen i butikken scanner en vare og lægger den i datokøledisken, kan den i løbet af få øjeblikke ses på en digital skærm i umiddelbar nærhed af butikken som følge af en nyt teknisk løsning.
Skal gøre det lettere
Kampagnen er et led i Nettos større strategi om at reducere madspild og gøre det lettere for kunderne selv at medvirke til at reducere madspild i hverdagen.
