Sender chok-besked til Ecco

Eftersom virksomheden ikke vil trække sig fra Rusland, har en forhandler truffet en beslutning

Udgivet Opdateret

Eftersom skokoncernen Ecco ikke har i sinde at forlade Rusland, har den danske webshop Miinto valgt at tage kampen i egen hånd. 

Nu har den ifølge Berlingske  fjernet alle produkter af mærket Ecco fra sin hjemmeside. 

Det har da også ledt til store udfordringer for skogiganten, at den har valgt ikke at lukke 250 butikker i Rusland efter invasionen af Ukraine. 

Flere danskere har sågar givet udtryk for, at de ikke ønsker at købe sko fra Ecco længere. 

Tænker på ansatte

Ecco har dog valgt at blive i Rusland med den forklaring, at den vil tage sig af de ansatte, og en lukning vil få påvirkning på de 1800 ansatte virksomheden har i Rusland. 

- Ecco er et folkekært brand, som måske ikke kommer til at være så folkekært i fremtiden. Deres brand kan tage skade både kortvarigt og langvarigt. Den kortvarige skade er, at folk tager afstand og ikke vil købe Ecco sko lige nu, hvor koncernen er endt i en shitstorm, har shitstorm-ekspert William Atak tidligere sagt til Newsbreak.dk.

Nu skal de ikke længere have lov til at sælge deres produkter her.
Nu skal de ikke længere have lov til at sælge deres produkter her.
Powered by Labrador CMS