Pias pakke endte 51 kilometer væk

Først troede hun, at hun havde lavet en fejl. Det viste sig dog ikke at være tilfældet

Pia Nedergaard Dahl fik besked på, at hun hendes pakke kunne afhentes på en tur, der ville tage halvanden time at køre.
Pia Nedergaard Dahl fik besked på, at hun hendes pakke kunne afhentes på en tur, der ville tage halvanden time at køre.
Udgivet Opdateret

En pakke var bestilt til Grindsted. I stedet endte den i Esbjerg - 51 kilometer fra destinationen.

En 'fejl 40', kalder PostNord det.

Når man bestiller en pakke, forventer man vel at den bliver leveret til døren eller nærmest pakkecenter. 

Den forventning havde Pia Nedergaard Dahl fra Grindsted også, da hun bestilte en pakke, som skulle transporteres med PostNord. 

Men sådan skulle det ikke gå. 

Tirsdag fik hun en sms fra PostNord med en klar besked. Hendes pakke var endt i en Fakta i Esbjerg - 51 kilometer fra den adresse, den skulle være sendt til. 

Blev irriteret

- Først tænker jeg: 'Hvad laver den dér? Har jeg i travlhed valgt en forkert pakkecentral?' spurgte Nedergaard Dahl sig selv. 

Det havde hun dog ikke - adressen på forsendelsen var rigtig nok.

- Så blev jeg faktisk en smule irriteret. Den kunne være havnet i Kolding eller Herning. Og jeg har jo betalt porto, siger hun til Newsbreak.dk. 

Pia Nedergaard Dahl fik denne besked tirsdag aften
Pia Nedergaard Dahl fik denne besked tirsdag aften

Ændrede kurs

Heldigt for hende skal hun via sit arbejde til et møde i Esbjerg, og hun planlagde at hente pakken der. 

Hun påpeger dog, at det ikke er alle, der står i den situation. 

- Det kunne være en ældre eller en person uden bil, der risikerede ikke at kunne hente den, siger Pia Nedergaard Dahl. 

Og faktisk behøver hun ikke svinge ind forbi pakkeshoppen i Esbjerg for at hente den. 

Kort efter Newsbreak.dk havde taget kontakt til PostNord for at få en kommentar, modtager hun et opkald. 

- Det var en meget sød medarbejder fra PostNord, som beklagede meget. Hun forklarede, at det var en 'fejl 40', og at den var endt i den forkerte bunke. 

Svar fra PostNord

Newsbreak.dk har forsøgt at få PostNord til at stille op til interview. Det har virksomheden ikke indvilliget i, men blot sendt følgende mailsvar:

- Der er desværre sket en fejl under sorteringen, så pakken er blevet sendt et forkert sted hen. Problemet er løst med kunden, og pakken er godt på vej til det rigtige udleveringssted. Vi leverer lige nu mere end en halv million pakker om dagen, og i det store billede sker de her fejl sjældent. For den enkelte kunde er det naturligvis meget irriterende, men man kan kontakte os for at finde en løsning, hvis man oplever at ens pakker kommet et helt forkert sted hen.

Lige i øjeblikket er der så mange pakker, at man godt kan komme ud for, at der ikke er plads på ens foretrukne posthus, og man kan blive bedt om at hente sin pakke på et andet lokalt udleveringssted. Men det er klart, at vi altid forsøger at aflevere pakken så tæt på modtageren, som muligt.

Citat af Helle Nielsen, Chef for posthuse i PostNord Danmark.

Pakken er nu på vej til den oprindelige adresse. 

Og selvom flere i hendes omgangskreds har påpeget uretfærdigheden, har hun selv taget let på oplevelsen. 

- Jeg har grinet af det, for de kan jo lave fejl som alle os andre. 

På Track & Trace kunne hun se, at den var endt i en helt anden kommune
På Track & Trace kunne hun se, at den var endt i en helt anden kommune

Pia Nedergaard Dahl har et nært forhold til en ledende medarbejder på Newsbreak.dk, og artiklen således skrevet uden at involvere den pågældende medarbejder. 

Powered by Labrador CMS