Disney erkender: Det er slut

Har valgt ikke at samarbejde med den populære digitale platform

Offentliggjort

Disney, et af verdens største mediegiganter, har valgt ikke at samarbejde med den populære digitale platform Roblox.

Det sker på trods af, at Roblox over 150 millioner daglige brugere. 

Beslutningen er drevet af bekymringer for børns sikkerhed snarere end økonomiske eller strategiske overvejelser.

Det skriver Ekstra Bladet.

Disney siger nej til samarbejde med Roblox

Risiko for børneudnyttelse 

Disney ønsker ikke at associere deres brand med et miljø, der er blevet kritiseret for mangelfuld moderation og risiko for børneudnyttelse. 

Selvom Roblox har forsøgt at forbedre sikkerheden, mener Disney, at tiltagene ikke er tilstrækkelige. 

Disneys beslutning understreger deres ansvar over for børn og familier, og kan ses som et tegn på at kritikken af Roblox ikke kun stammer fra forskere, forældre og medier, men også fra store, magtfulde mediegiganter. 

Powered by Labrador CMS