Lidl åbner butik på Langeland

Lidl åbner pop-up butik på Langelandsfestivalen. Pressefoto
Udgivet Opdateret

Langelænderne kan se frem til discount-shopping. Den 18. juli åbner Lidl en butik på den sydfynske ø

Under normale omstændigheder er det en lang og krævende proces, når Lidl ønsker at åbne en ny butik i Danmark. Det handler om beliggenhed, lokalplaner, byggetilladelser og planlov, men denne gang har Lidl valgt at se stort på de lange processer: Efter en byggeproces på blot 3 uger, slår Lidl nemlig den 18. juli, dørene op til kædens første butik på Langeland. Og man ser frem til et massivt indryk af kunder: Mere end 20.000 kunder forventes at besøge butikken i Rudkøbing den første uge.

Ud med det klassiske ensemble af varm dåsemakrel og lunken æblejuice og ind med nybagt brød og masser af friske råvarer. Når mere end 25.000 glade børn og voksne i uge 30 valfarter til Langeland for at holde sommerferie under Danmarks største familiefestival, Langelandsfestivalen, bliver det for første gang muligt at gøre sine indkøb midt på festivalpladsen i Danmarks største pop-up dagligvarebutik i form af et 600 m2 stort telt.

Lidl er nemlig til stede på festivalen med en stor pop-up butik, komplet med kølediske, frysebokse, friskbagt brød afdeling, 8 kasselinjer og et stort udvalg af de bedste kvalitetsvarer, der sælges til sædvanligt lave Lidl-priser. Sortimentet er udvalgt så det rammer ned i de danske børnefamiliers behov for alt fra bleer, saftevand og pølsebrød til plastre, solcreme, bøffer og tomater.

Godt for Langelandsfestivalen

Christoffer Weber, der er direktør for Langelandsfestivalen, er glad for det nye samarbejde med Lidl kæden:

– Vi har selv drevet en mindre købmandsbutik i nogle år, og det er faktisk ikke det, vi er bedst til. Vi er gode til at drive en festival, og derfor har vi i år valgt at lade en professionel aktør komme på banen. Og vi er glade for at Lidl vil lege med. Vi glæder os til sammen at gøre det endnu nemmere for vores festivalgæster at proviantere og købe ind, så børnefamilierne i stedet kan bruge tiden på at hygge sig og nyde deres sommerferie og de mange muligheder festivalen byder på.

Ud over det store sortiment af dagligvarer, frisk frugt og grøntsager, friskbagt brød og kager, har Lidl også en række sjove events med på Langelandsfestivalen.

– Vi har mere end 10.000 glade medlemmer af vores Lidl fit univers på Facebook, hvor vi deler ud af opskrifter, tips og træningsfif til en lidt sundere livsstil. Derfor inviterer vi alle festivalgæsterne til Lidl fit workout hver morgen, siger Rikke Brandes, kommunikationschef i Lidl. Der vil også være flødebollekast, uddeling af smagsprøver på mad fra hele verden samt vinsmagning på torvet ved Lidl butikken.

Åbningen af pop-up butikken falder godt i tråd med Lidl Danmarks offensive strategi om at udfordre de andre aktører på dagligvaremarkedet i Danmark.

Lidl har et godt øje til børnefamilier og kvinder

– Det er ikke nogen hemmelighed, at vi i Lidl har et godt øje til både børnefamilier og de kvindelige kunder. Vi har masser af tilfredse kunder i vores næsten 100 butikker, så hvorfor ikke gribe chancen for at komme endnu tættere på nogen af dem og være med til at gøre deres besøg på Langelandsfestivalen til en endnu bedre oplevelse, fortsætter Rikke Brandes fra Lidl.

– Vores medarbejdere glæder sig også til at være en del af Langelandsfestivalen. Der vil være mere end 60 Lidl folk hernede. Vi glæder os til servicere de mange festivalgæster og ser frem til at en rigtig dejlig uge på Langeland, slutter Rikke Brandes.

Lidl pop-up butikken på Langelandsfestivalen åbner lørdag den 18. juli klokken 7 og holder åbent til klokken 21 om aftenen hver dag, frem til festivalen lukker og slukker igen den 25. juli.

Powered by Labrador CMS