Sådan tackler du de mest uheldige episoder på ferien

Du har altid rettigheder som forbruger, hvad end din bagage ikke når frem, dit fly bliver forsinket, eller hvis hotellet ikke lever op til forventningerne.

Udgivet Opdateret

Når klokken ringer ud til ferie, og turen går udenlands, håber vi alle, at der ikke sker uheld undervejs.

Desværre går det ikke altid, som vi håber. Der kan nemlig ske alverdens uheld og forviklinger, såsom at bagagen ikke når frem, at dit fly bliver forsinket, eller at dit hotelværelse ikke lignede dét, du bestilte.

I situationer som disse er det værd at vide, hvilke rettigheder du har som forbruger.

Det kan Lars Arent, leder hos Forbruger Europa i Danmark, og Vibeke Myrtue Jensen, politiske rådgiver for miljø og transport hos Forbrugerrådet Tænk, hjælpe med.

De giver her deres råd til de mest uheldige episoder, du som forbruger kan løbe ind i på rejsen. Du kan se deres gode råd til at tackle uheldige situationer på ferien i galleriet overfor artiklen.

Powered by Labrador CMS