Stort netnedbrud løst: Men der er stadig ét problem

Torsdag morgen stod mange mennesker i Danmark uden internet.

Tusindvis af kunder stod uden internet torsdag morgen. Klokken 9.45 er Yousees webmail stadig ikke til at tilgå. (Foto: Scanpix)
Udgivet Opdateret

Klokken 9.40 er problemerne med bredbånd og mobile netværk blevet løst på Yousee og TDC’s platforme.

Der er dog stadig en stor udfordring.

Yousee oplyser nemlig på Facebook, at deres hjemmeside stadig er nede. Derfor kan kunder fortsat ikke tilgå deres webmail.

Har du stadig ikke fået internettet tilbage, opfordrer Yousee til, at man genstarter sit udstyr.

Bredbånds- og tv-kunder i hele landet skriver torsdag morgen til Yousee.

Det tyder på, at et større netværksnedbrud har ramt en lang række kunder. Yousees hjemmeside er samtidig nede.

Newsbreak.dk har forsøgt at få fat på Yousee og moderselskabet TDC torsdag morgen til en status over, hvor mange kunder der er ramt af problemerne.

Det kan du forsøge

En løsning lader dog til at kunne være, at ændre ens DNS-serveradresse på ens router.

Microsoft Support har en guide til, hvordan det gøres på en Microsoft-pc:

  1. Vælg Start , og vælg derefter Indstillinger  > Netværk og internet  > Wi-Fi .
  2. Vælg Administrer kendte netværk, vælg det netværk, du vil ændre indstillingerne for, og vælg derefter Egenskaber.
  3. Vælg Rediger under IP-tildeling.
    • Når du vælger Automatisk (DHCP), angives indstillingerne for IP-adressen og DNS-serveradresse automatisk af din router eller et andet adgangspunkt (anbefales).
    • Når du vælger Manuelt, kan du manuelt angive dine indstillinger for IP-adressen og DNS-serveradressen.Gå til Rediger IP-indstillinger, vælg Automatisk (DHCP) eller Manuelt.

Vælger man 8.8.8.8 som foretrukken server – den tilhører Google – skulle man kunne få forbindelse igen.

Opdatering 7.20:

Yousee har netop skrevet på Facebook, at de er opmærksomme på problemerne.

De arbejder på at få dem løst:

Powered by Labrador CMS