Zalando lancerer "supervåben" i Danmark

Gennem Zalando Plus kan kunder optjene point og få adgang til fordele

Offentliggjort Sidst opdateret

Zalando introducerer Zalando Plus i Danmark

Zalando lancerer loyalitetsprogrammet Zalando Plus i Danmark, som allerede findes i ti europæiske lande.

Programmet giver kunder mulighed for at optjene point og er en strategisk satsning mod konkurrenter som Boozt og Asos.


Denne faktaboks blev genereret af Labrador AI og korrekturlæst af en journalist.

Den online shoppingplatform Zalando lancerer et nyt loyalitetsprogram med navnet Zalando Plus i Danmark.

Det oplyser den tyske virksomhed til DetailWatch.

Zalando Plus findes allerede i ti europæiske lande og udrulles nu i tre yderligere lande, hvoraf Danmark er det ene.

Optjener point

Det er en kundeklub, som giver kunder mulighed for at optjene point gennem køb og andre aktiviteter.

Programmet er af Zalando-ledelsen udnævnt som én af fire faktorer, der skal løfte toplinjen i 2025, skriver DetailWatch.

Mie Bilberg, der er chefkonsulent i e-commerce og analytiker hos Dansk Industri, har over for DetailWatch kaldt det en offensiv rettet mod konkurrerende platforme som Boozt, Asos og Boohoo.

"Supervåben"

Hun kalder det "et supervåben", som især Boozt har haft succes med.

- Her går Zalando ind og konkurrerer. Det må også være noget, som andre online modeforhandlere skal være opmærksomme på, for det kan lige pludselig rykke rundt på kunderne, har Mie Bilberg sagt til mediet.

Meldingen fra Zalando kommer tirsdag, hvor modegiganten også præsenterer kvartalsregnskab for årets første tre måneder.

- Et vigtigt marked

Heri kalder Fabio Baum, der er direktør for Norden og Benelux hos Zalando, Danmark "et vigtigt marked".

- Jeg er meget glad for i dag at kunne dele nyheden om, at vi nu lancerer vores loyalitetsprogram, Zalando Plus, som markerer en vigtig milepæl, lyder det.

Powered by Labrador CMS