Åh nej: Skrækkeligt nyt til alle brugere af YouTube

YouTube kommer til at ændre på brugeroplevelsen for de brugere, som ikke betaler

Offentliggjort

Hvis man er træt af reklamer på YouTube, så er der formentlig skrækkeligt nyt fra video-giganten. 

Sådan skriver 9to5Google.

Lange annoncer

Platformen forbereder sig nemlig på længere annonceformater, som kommer til at ramme alle brugere. 

YouTube tester også længere annonceformater, herunder 30-sekunders uundgåelige annoncer, som kan blive mere almindelige.

Årsagen til at man vil tillade 30 sekunder længe reklamer, som ikke kan "skippes" er for at få flere annoncører ind på platformen. 

Skal vente længe

I dag er begrænsningen for disse reklamer på 15 sekunder, hvilket betyder, at brugerne altså må vente dobbelt så lang tid på deres videoer. 

Google har tidligere tilladt 30-sekunders annoncer, men det har alene været på deres YouTube TV Experience. 

Powered by Labrador CMS