Ingen vil være kunde hos TDC
TDC's markedsandel er på det laveste nogensinde
TDC har i årevis investeret milliarder i at udbygge fibernettet i Danmark.
Alligevel er det ikke lykkedes selskabet at fastholde kunderne.
Nye tal viser, at TDC’s andel af bredbåndsmarkedet nu er på det laveste niveau nogensinde. Det skriver Input.
Stort fald i markedsandel
Siden 2022 har TDC mistet næsten 130.000 bredbåndskunder.
Det svarer til et fald på 13 procent, og markedsandelen er reduceret til 32,6 procent.
Ambitionen om at nå én million tilsluttede husstande i 2025 er allerede droppet.
Foreløbig er tallet under 800.000, og kun en tredjedel af de tilsluttede forbindelser er i brug.
Teleanalytikere peger på en strategi, der har fejlet.
Konkurrenterne vinder terræn
Mens TDC kæmper, oplever konkurrenter som Norlys, Ewii og Fastspeed fremgang med deres egne løsninger.
Mange kunder fravælger TDC, selv om fibernettet ligger klar, og selskabet står tilbage med store investeringer i kabler, der ikke bliver udnyttet.
Gentagelse af historien
Det er ikke første gang, TDC mister fodfæstet.
For få år siden flygtede kunderne fra kabel-tv, da streamingtjenesterne tog over.
Dengang stod selskabet med et produkt, danskerne ikke længere ville have.
Nu truer bredbåndsforretningen med at gå samme vej, og spørgsmålet er, om TDC denne gang kan nå at omstille sig, inden endnu en forretning smuldrer.