TDC melder krig mod mindre konkurrenter

Arkivfoto: Elo Christoffersen.
Udgivet Opdateret

TDC kridter banen op. Forsvaret mod de mange angreb, som TDC har været udsat for de sidste 15 år, skal være stærkere.

Det er først og fremmest ved TDC’s hjertebarn, erhvervskunderne, at telegiganten vil sætte ind først, når organisationen skal trimmes. Det skriver Børsen.

Et af områderne, som TDC ønsker at forbedre, er produktudbuddet, der ifølge operationel chef i TDC, Peter Schleidt, skal være mindre og mere simpelt. Han mener, at det vil spare mandetimer og skabe bedre kundeoplevelser.

»Vi har en del områder, der stadig er ret mennesketunge. Øvelsen er basalt set, at vi skal kunne servicere mange flere kunder med de samme personer. Et Telmore for erhvervslivet, om du vil,« siger Peter Schleidt.

Skrap konkurrence

TDC har tidligere fået skarp konkurrence fra mindre virksomheder som Telmore og Onfone, og i februar meldte svenske Telavox sig på banen for at udfordre TDC på erhvervskunde-området. Når TDC vil satse på at strømline forretningen, er det derfor i høj grad for at gøre sig kampklar mod fremtidige konkurrenter.

Danmarks 20 største virksomheder vil blive udfordret på deres forretningsmodel inden for ganske få år, vurderer et ekspertpanel i digital omvæltning for Børsen. Børsens gennemgang af virksomhederne i aktieindekset C20 og KFX viser, at 29 af de virksomheder, der har været blandt de mest handlede aktier i Danmark ikke ekisterer længere. Det gælder virksomheder som Ratin og Danisco.

»Det vigtige for de etablerede spillere bliver evnen til selv at drive udviklingen,« siger stifter af Queue.it og medlem af ekspertpanelet, Camilla Ley Valentin.

 

Powered by Labrador CMS